Ett oskrivet blad

 
 
Hej hopp vänner!
Nu har vi kommit in några dagar på det nya året och det känns rätt bra än så länge. Jag hade väl önskat mig lite bättre väder än regn, bortsmält snö och blåst i januari men man kan ju inte få allt! 
 
Jag hade en underbar nyår! Vi åt en fantastiskt god middag, skrev lite nyårslistor och tog sedan en promenad ner till stan för att vänta in tolvslaget och se fyrverkerierna. Vi kom dit kl.23.58 så det var lite småstressigt, men vi hann ju dit i tid i alla fall! Jag var tyvärr en jättedålig bloggare som vanligt och tog inga bilder över huvud taget. Men ibland ska man väl ta sig tiden att vara i nuet och njuta lite också. Sedan gick vi hem igen och myste i flera timmar med musik, prat och lite snacks. Jag är ju en mystjej av högsta klass så det var helt klart det bästa nyårsfirandet enligt mig, haha!
 
De här senaste dagarna har mest bestått av tentaplugg. Det börjar närma sig nu och jag har känt stressen bygga upp, men nu har jag satt mig och verkligen börjat bearbeta allt vi gjort och då känns det lite bättre. Jag är alltid mer stressad när jag inte pluggar än när jag faktiskt sätter mig ner och tittar igenom det. Dock måste jag erkänna att det har varit ovanligt svårt att motivera sig själv att verkligen göra något än det brukar vara. Men jag har ju egentligen inte pluggat på jullovet tidigare så det är väl något jag får börja vänja mig vid. Det har annars gått väldigt pra med plugget tycker jag, det var svårt att föreställa sig innan hur det skulle vara med inte är det ju omöjligt i alla fall!
 
Nu ska jag ta mig lite middag och sedan kila iväg till vännerna för en spelkväll och mys. Ha det gott!

Kommentera här: