Hem ljuva hem

 
God kväll vänner,
 
Nu är jag hemma igen från två intensiva och fantastiska veckor på konfaläger på Norrbyskär. Det har varit underbart, ansträngande, glädjande och väldigt givande. Som det brukar låta helt enkelt! Det har varit fantastiska konfirmander och ledare och det har varit jätteskönt att få komma bort en stund från vardagen och alla måsten och att göra-listor. Att få ta två veckor som endast går till att umgås med människor. Det tär visserligen en hel del på mig att aldrig få någon tid för mig själv, men just denna sommar känner jag att jag verkligen har behövt att få bara vara en stund med andra människor och att vara i nuet. På norrbyskär kan jag ju liksom inte göra något av allt som annars alltid pockar på mig hemma, och det enda som finns kvar är att gå helt upp i vad jag håller på med just där och då. 
 
Jag måste dock också erkänna att även om dessa två veckor har varit precis vad jag behövde, så var det också precis vad jag behöver att få komma hem nu. Duscha i min egen dusch, tvätta alla smutsiga kläder, få komma tillbaka till vardagen igen, men med en ny energi. Nu känns det kul igen att få ta tag i allt som ska göras. Det är ju faktiskt rätt otroligt att jag får vara med om så mycket bra grejer på dessa veckor och få ha det som ett jobb samtidigt! Det ska naturligtvis inte stickas under stol med att det är riktigt jobbigt och utröttande, men det är det värt. 
 
Nu är jag dock helt slut. Jag kom hem igårkväll och tog en lång sovmorgon i morse, men det kommer nog ta ett tag innan jag vilar upp mig igen. Speciellt eftersom jag börjar jobba på labbet igen imorgon och ska gå upp tidigt igen... Men jag får i alla fall gå och lägga mig tidigt om jag vill! Annars har denna dag spenderats med att tvätta, träna och ta det lugnt. En riktigt skön söndag alltså.
 
Nu ska jag äta lite middag och kolla ikapp på lite serier. Ha det bäst!
 
 

Kommentera här: