Som på räls

Hej hopp!
 
Nu har det gått någon vecka och tiden springer iväg som vanligt. En sådan tur att jag har så roligt då! Jag trivs rätt bra med att ha dagarna fulla med grejer så länge det finns tid för återhämtning, och än så länge är arbetsbördan rätt okej. Och det är roligt också! Vi håller på med cellen nu och det låter kanske inte så spännande men jag tycker verkligen att det är roligt och intressant. Och än så länge uppskattar jag undervisningsstrukturen med mycket egentid och och grupparbeten. 
 
I övrigt hade vi vår avslutningssittning som då avslutade nollningen. Nu är vi T1:or på riktigt! Jätteroligt var det som vanligt, och det känns ju lite tråkigt att nollningen är över nu, även om jag uppskattar den extra ledigheten på kvällarna ;) 
 
Denna dag har till största delen spenderats med egen studietid, vilket var välbehövligt! Jag har hamnat lite efter så det var skönt att kunna lägga några timmar på att försöka komma ikapp igen, även om jag nog behöver morgondagen till detta också. Förutom det tog jag min första vaccinspruta mot Hepatit A och B, som läkarstudent/inom vården krävs det lite extra vaccinationer. Inte jättekul men inte speciellt farligt heller. Vi var dock många som skulle ta den samtidigt så det blev en hel del väntetid. 
 
Fram till nu har jag försökt få lite ordning på mina studieanteckningar, men nu tror jag nog att jag ger mig för dagen, så länge jag kan lyckas med det besvärliga projektet att synka alla dokument från ipad till dator. Om det är någon som vet hur man får icloud att fungera vore hjälp en gudagåva!
 
Ha det bra!
 
Mitt liv i ca 1 termin ;)
1 fanny:

skriven

åh ser min dhbox där, hur går det med det?

Kommentera här: