Efter mycket om och men...

Hej hopp! 
Har planerat att skriva ett inlägg hur länge som helst nu och kikade äntligen in här. Jag såg nu dessutom att ni är några stycken som tappert har kikat in här lite varje dag, vad glad jag blir! 
 
Det är mycket som händer i mitt liv nu, (som vanligt). Vi har nu under hösten äntligen påbörjat vårt renoveringsprojekt i huset och det är inte ens i närheten av färdigt än, men nu börjar det i alla fall så smått ta lite form. Det är väldigt spännande och det känns verkligen kul med lite nyheter i vårt hus, vi är ju inte riktigt kända för att vara några storshoppare i vanliga fall direkt. Just nu är det dock mest kaos här hemma och har varit det i några veckor så jag är lite less på det om jag ska vara ärlig. Internet har dessutom slutat fungera, vilket är det största problemet, hehe. Men det skulle de försöka fixa i veckan så förhoppningsvis är det löst rätt så snart.
 
Själva renoveringsdelen är dock inte ett så stort problem för mig, eller det är i alla fall ett mindre besvär än det hade varit för bara något år sedan. Något jag har märkt när jag började på universitetet är nämligen att jag spenderar större delen av min vakna tid där. Det kan vara föreläsningar, casemöten, vanligt plugg eller träning, men på universitetsområdet är jag hur som helst. Det är dock något jag har börjat gilla väldigt mycket. Att sitta på medicinska biblioteket tillsammans med lite vänner, gå och köpa en kopp kaffe och (för det mesta), gräva ner sig i något intressant ämne klagar jag inte på att jag får göra! På fredag har vi dock vår andra dugga (=litet prov) så det är lite extra mycket att plugga på nu, så jag längtar lite tills den är över. Då är nästa stora grej tentan i januari, vilket visserligen är en mycket större grej än duggan, men det är ju i alla fall efter jul. 
 
Nu börjar detta bli lite långt så jag avslutar med denna härliga bild som jag tog för några veckor sedan när snön kom första gången. Idag har det äntligen snöat igen, men jag vill ha en riktigt vinter med snö som ligger kvar. Nu tack?
 
 

Kommentera här: