När vintermörkret tynger

Hejsan hoppsan! 
Jag har haft en så underbar dag idag, väldigt proppad med jul och julmys (jaa jag vet ,det är det enda jag pratar om men den här månaden måste jag ju ta chansen). Jag tog en för mig väldigt lång och härlig sovmorgon ända till klockan 11. Sedan promenerade jag genom skogen ner till gammlia och julmarknaden med några vänner. Det var väldigt mycket folk och väldigt kyligt. Precis som man vill att en julmarknad ska vara med andra ord! 
 
 
 
Efter det kom jag hem väldigt glad men också väldigt frusen, så jag gjorde mig ett varmt och mysigt bad. Nu ligger jag i soffan i mina mysigaste kläder, några tända ljus och bara myser. Jag sitter faktiskt och planerar lite julklappsinköp och bakning, så julen är helt klart intensifierad just nu, haha.
 
Nämen, vad är det där i vänstra hörnet? Kan det vara en julgran, så här tidigt? Jajemen ni ser helt rätt. Jag har aldrig förstått tanken om att sätta fram en julgran bara några dagar innan julafton. Det är ju nu man vill ha julgranen! Jag har hellre julgranen nu i advent och över jul och nyår och tar sedan bort den så fort högtiderna är slut än att ha kvar den långt in i januari. Så kvällen ska faktiskt spenderas med att klä julgranen. Hur mysigt är inte det? Snart ska jag fylla utrymmet där under med julklappar också. Vi ska visserligen till Göteborg över jul, men fram till dess får klapparna ligga där.
 
Vad har ni haft för er en dag som denna?
 

Kommentera här: