Sommar 2014

 
Hejsan hoppsan vänner, jag är tillbaka på bloggen igen! 
 
Jag har haft en mycket lång och härlig sommar (som jag ska försöka sammanfatta strax), och jag har känt att jag ville ta vara på den och leva i nuet så bloggen har legat på is (i värmen) ett tag. Men nu är hösten här och jag har verkligen känt ett skrivarsug de senaste dagarna, så nu är jag tillbaka till mitt vanliga sporadiska uppdaterande. 
 
Men tillbaka till sommaren alltså. Den har varit helt underbar, en av de bästa somrarna jag har haft på länge (och jag brukar älska sommaren). Dagarna har varit fyllda med ledighet, värme, sol, bad, promenader, springturer i skogen, myskvällar med vänner med djupa samtal till 2 på natten, musik, gråa dagar med en mysig fotölj, te och böcker. Såklart har inte allting varit perfekt och bra som ni förstår, men ovanligt mycket har varit det och det är jag otroligt glad och tacksam för.
 
Förutom allt det jag skrev ovan med överdrivet mycket kommatecken har jag också jobbat ett par veckor på konfaläger, vilket som vanligt har varit helt underbart roligt och givande och så mycket mer (#) än ett jobb. Att få jobba med ett underbart ledarteam som blir nära vänner mer än kollegor, träffa så många nya roliga och intressanta människor och verkligen prata om viktiga livsfrågor, samtidigt som hela dagarna spenderas med att ha så otroligt roligt tillsammans, det är en upplevelse jag önskar att alla skulle få ha, och jag är så tacksam att jag nu har fått vara med om det ännu en gång. Efter en sommar (egentligen ett år om jag ska vara ärlig) men att lägga otroligt mycket fokus på mig själv, mina mål och prestationer, var det också väldigt skönt att få byta perspektiv ett tag. Flytta fokuset från mig till andra människor. Det gör mig inte bara till en bättre människa (förhoppningsvis) utan även en lyckligare och gladare sådan. Ett livstips, för er som vill ha det.
 
Nu börjar det här inlägget bli rätt långt (jag sa ju att jag hade skrivlust!), så jag ska avsluta snart men först måste jag ju ändå ta med att en av mina stora drömmar har gått i uppfyllelse i sommar. Den 1 september kommer jag nämligen att börja läkarprogrammet på Umeå universitet!!! Det är helt galet och jag har inte fattat det än, men det känns också så otroligt roligt och något jag har väntat på så länge. Jag känner mig så redo jag kan bli och kan inte vänta på att den här sista lediga veckan ska ta slut så att jag äntligen får påbörja det jag vill spendera mitt liv med att göra. Och ja, jag vet att om några veckor eller månader så kommer jag att vilja ha tillbaka de här lediga veckorna men nu vill jag bara börja med en gång, haha. Men jag ska nog se till att ha rätt trevligt fram till dess också. 
 
Okej okej, nu är ni less på att läsa så jag ska knyta ihop säcken och avsluta det här inlägget nu, men förhoppningsvis hörs vi av snart igen. Och berätta gärna vad ni har gjort i sommar, jag vill gärna höra!

Kommentera här: