Jobba hela sommaren lång

Hej hopp! 
I fredags kom jag tillbaka hem igen efter två underbara dagar i Hannas stuga. Tiden där spenderades med att spela kort, lyssna på musik (mycket Wicked!), mysa framför brasan, läsa och sticka. Mycket avkopplande har det varit, precis sådär som jag behöver. 
 
Munkviken<3
 
 
 
 
Igår började jag också jobba på mitt andra sommarjobb, som jag nu ska ha i tre veckor. Jag jobbar nämligen på sjukhuset nu, vilket jag är väldigt glad över. Pengar och erfarenhet är alltid bra att ha! Dock har det inte varit så mycket att göra, så idag tog jag med mig en bok och läste på mina lediga stunder, vilket har resulterat i att jag snart har läst ut min andra bok för denna sommar. Jag är så glad att jag äntligen har tid för böcker igen! Under terminerna brukar det aldrig finnas tid eller ork, men jag brukar se till att läsa minst en bok per lov, och under sommarlovet finns det ju såklart tid för fler. Jag kanske borde ta och skriva lite recensioner? Det skulle vara kul att ha senare tror jag, man glömmer ju så fort. Dock har jag börjat så smått med att kludda lite i böckerna jag läser. Med kludda menar jag alltså att stryka under bra citat och meningar. Det känns som om det tar min läsning till en lite djupare nivå, men jag vet inte om det faktiskt är så. Men det får mig att inte bara ytläsa utan fokusera lite mer vilket gör att det tar längre tid, men också är intressantare.
 
Nej, nu ska jag sluta babbla. Förutom att ha jobbat har jag även varit ute på en springtur tillsammans med Hanna och även övningskört. Kvällen ska spenderas med Fanny som jag inte har sett på evigheters evighet. Det ska bli jättetrevligt!
Vi hade inte pratat på en timme och skriver detta exakt samtidigt? Great minds think alike!
 
Ha det gott!
 
 

Kommentera här: