Mitt 2010

Hejsan hoppsan!
Nu sitter jag med nymålade naglar och väskan packad bredvid mig. Om ca två timmar åker vi till Göteborg och kommer inte tillbaka förrän på måndag. Jag vill därför ta mig tiden nu och skriva lite om mitt år, eftersom detta förmodligen blir årets sista inlägg. Jag kör på min lilla lista som jag har haft nu ett tag:

5 bra saker med 2010:

* Min konfirmation. Jag skrev det på sommarens bästa saker också och jag skriver det igen. Den var helt fantastisk!

* Skolan. Haha det låter lite nördigt, men det har varit väldigt roligt i år och det har gått fantastiskt bra. Jag har superfina betyg som jag är mycket stolt över (speciellt mitt slöjdbetyg! Jag vet inte om jag har sagt det, men jag har verkligen kämpat med slöjden den här terminen eftersom det var slutbetyg. Jag har inte så lätt för slöjd så det var ganska jobbigt, men jag lyckades få mitt MVG tillslut och jag är så stolt!)

* Mina vänner. Jag har fått massvis med nya vänner som står mig väldigt nära, samtidigt som jag har kvar kontakten med många av mina gamla. Inte alla tyvärr (Emma, vi måste hitta på något snart!), men många. Jag har ju inte så mycket tid att fördela som jag vill, men jag gör mitt bästa och jag känner mig väldigt trygg i att mina vänner är riktiga vänner som kommer att stå bakom och hjälpa mig. Det är en väldigt skön känsla!

* Kören. Jag kan inte prisa min kör tillräckligt, för den är verkligen helt fantastisk. Stämningen är så speciell, det är en tryggare känsla än jag har någon annanstans (förutom hemma), och jag har så roligt där varje gång. Det spelar ingen roll hur trött jag än är eller hur dålig dagen har varit, jag mår alltid mycket bättre så fort jag kliver in genom dörrarna.

* Mig själv. Jag är extremt stolt över mig själv och jag känner att jag har växt väldigt mycket det här året. Utanpå förstås, men framför allt inuti. Många personer har inspirerat mig i år och det har hjälpt mig på min väg. Jag känner hur jag växer dag för dag och hur jag mer och mer upptäcker vem jag är, vad jag står för och vad jag vill göra. Det här låter verkligen extremt klyschigt, men det är helt sant. Jag är glad att jag är jag och jag är otroligt lycklig över allt roligt jag får göra och allt jag har fått vara med om.


Det här blev väldigt långt, och vi är inte ens i närheten av ett slut än, haha. Nu kommer nämligen lite tråkigare saker:


De 3 sämsta sakerna med 2010:

* Mormors död. Det är inget jag har pratat om i bloggen för det är ganska privat, men det tog hårt på mig och gör det fortfarande.

* Jag har varit väldigt stressad den här hösten, med mycket att göra. Till den större delen har det bara varit roligt, för jag jobbar bra i stress, men stundvis har det ändå känts lite jobbigt.

* Som vanligt, mitt år har varit för bra, haha! Jag kan verkligen inte komma på något mer och jag hinner inte tänka igenom det så mycket mer. Det räcker med två! ;)


Och nu då, tillslut:

4 saker jag hoppas på inför 2011:

* Att jag gör ett bra gymnasieval och att jag till hösten känner att jag trivs och mår bra. Det är väldigt viktigt för mig och jag tror nog att det kommer att gå vägen!

* Att jag kan fortsätta att jobba på under våren och ha roligt trots den stress som jag vet kommer att finnas. Jag hoppas att jag ändå kan hitta mina lugna stunder och ha kraften att inte bara klara av utan också njuta av alla roliga saker jag kommer att göra.

* Att jag får ett bra år tillsammans med mina vänner, med övervägande positiva händelser och att jag ska få ha roligt.

* Att jag ska få lära mig ännu mer om mig själv och våga göra det jag vill göra. Jag verkligen utveckla mig själv nu och jag hoppas och tror att jag vågar göra det, med ett fortsatt hjälp och stöd från mina vänner.

Mycket text, men jag tror att jag sparar bilderna till nästa inlägg. Det kommer upp snart! :)

Ha det bäst!<3

1 Linnéa:

skriven

Konfan rockade! :D



Jag är ledsen för din mormor.

Kommentera här: