Länge sedan

Hej vänner!
Nu var det länge sedan vi sågs! Jag har som vanligt haft så mycket för mig att bloggen har blivit nedprioriterad. Men jag har i flera veckor känt ett sug för att skriva och berätta om allt spännande som händer i mitt liv, så det tänker jag göra! Så länge det känns kul såklart. Det är så mycket som har hänt att jag inte orkar dra allt i detalj nu, men lite övergripande händelser ska jag delge.
 
1. Ny lägenhet!!!
Jajjemen, jag har köpt en lägenhet så jag ska flytta hemifrån!! Det är så sjukt kul och spännande och en av de viktigaste sakerna som har gjort att jag vill blogga mer. Jag är i full gång med flytten, men har bestämt mig för att ta det lite lugnt och flytta några saker i taget, nu när jag har det så lyxigt att jag kan flytta under sommaren. Idag har jag och mamma till exempel fixat i köket. Vi har ett förråd med en massa saker som tillhört mina morföräldrar, och de lådorna med porslin och annat köksrelaterat gick jag och mamma igenom idag. Vi sorterade, valde ut, flyttade, diskade och stoppade in det i hyllorna. Man tänker sig kanske att det ska gå fort, men det tog hela dagen!
 
En liten sneak peek på mitt kök...
 
2. Sommarjobb som forskaraspirant
Jajjemensan, jag jobbar på ett labb i sommar! Det var en möjlighet som ges till alla som läser vårdprogram i Umeå, att få möjlighet att jobba och lära sig hur det är att jobba i en forskargrupp. Detta ska jag göra under 3 somrar och det här är min första. Jag jobbar på ett viruslabb och det är så kul! Jag ska dock inte förneka att det var väldigt läskigt och otroligt mycket att ta in de första veckorna (det är det fortfarande), men nu när jag äntligen har börjat lära mig att labba och några saker börjar falla på plats, så kan jag uppskatta hur kul och omväxlande det är. Och så otroligt skönt att ha ett jobb där man inte sitter på rumpan hela dagarna, som allt annat jag tidigare har gjort!
 
Det var de viktigaste sakerna jag vill berätta, resten kommer efterhand. 
 
Ha det gott!

Kommentera här: