När 2014 stänger sin dörr

Hej hopp! 
Jaa nu är det nyårsafton och 2014 tar sina sista andetag. Tiden går i en sådan rasande fart och det känns som om 2013 var alldeles nyss, men där tar jag helt miste. Jag är trots allt otroligt glad över året som gått, både de bra och mindre bra sakerna som har hänt. Det är rätt trevligt att få ta en stund och tänka tillbaka på året som gått, att få uppleva och minnas allt igen. För även om 2014 snart lämnar oss så har vi minnena kvar och det är ganska underbart det med. 
 
Nu tänkte jag försöka mig på en sådan där kort liten årsresumé som jag har gjort några år nu.
 
5 bra saker med 2014

· Studenten måste ju bara hamna längst upp på min lista i år. Det är en engångsupplevelse som jag är så otroligt välsignad över att ha fått uppleva. Jag vill göra om den dagen tusen gånger om!
 
· Ett positivt antagningsbesked till läkerprogrammet kommer också med på listan såklart. Även om det inte var helt oväntat var det en fantastisk bekräftelse på att allt arbete jag har lagt ner på skolan under åren verkligen har lönat sig, och det var ett sådant tydligt steg att jag verkligen tar mig dit jag vill i livet. Nu är jag på väg!
 
· Ett sådant här förändrande och omvälvande år som det har varit för mig har naturligtvis betytt att det är vissa personer/grejer som jag har fått säga adjö till, men det betyder ju också att jag har fått möta många nya personer i år. Och jag skulle till och med säga att jag har haft en sådan tur att jag inte har förlorat alltför många vänner som jag trodde att jag skulle glida ifrån, och också fått en hel massa nya och väldigt kära bekantskaper som jag uppskattar enormt. 
 
· Sommaren 2014 var en av de bästa somrarna jag någonsin haft och kvalificerar sig därför också på den här listan. Sol, bad, värme, träning, vänner, vila och allt det där som man kan önska sig var min sommar fylld av!
 
· Slutligen skulle jag faktiskt vilja lyfta fram allt jag har lärt mig det här året, och hur jag har växt. Det låter väldigt klyschigt men klyschor är inte så dumma ibland. Jag har under det här året lärt mig väldigt mycket om mig själv, vem jag är, vad jag vill och vad jag faktiskt kan åstadkomma om jag verkligen försöker. Och självklart har jag lärt mig otroligt mycket i skolan också ;)
 
3 saker jag hoppas på inför 2015
Jag lägger aldrig nyårslöften eftersom jag skulle känna mig alldeles för bunden och instängd av de, och väljer istället att uppmärksamma vad jag vill ska hända under 2015. Jag är tillräckligt driven för att försöka att uppfylla dessa utan att kalla de löften, men jag tycker att de är bra att ha eftersom de ger mål att hålla sig efter, något som man verkligen har tänkt igenom innan.
 
· Under 2015 vill jag utvecklas ännu mer i mitt personliga liv. Jag vill våga ta steg framåt som jag inte har gjort förut och utmana mig själv i det jag tycker är jobbigt och svårt, men som ändå hör till de saker man måste lära sig.
 
· Jag hoppas hoppas hoppas att jag kan flytta ut under 2015, och därmed alltså hitta ett boende och en boendeform jag är nöjd med och trivs i. Det vore en dröm som gick i uppfyllelse!
 
· Jag hoppas också att jag under 2015 kan balansera min tillvaro mellan egentid, umgänge och plugg och hitta en nivå som passar mig. Jag skulle vilja hinna både plugga tillräckligt, kunna vila upp mig och kunna ha kul med mina vänner utan stress och att hela tiden beräkna i huvudet hur mycket tid jag missar som jag hade kunnat lägga på annat. Jag säger absolut inte att jag hela tiden gör så nu heller, men ibland händer det och jag skulle vilja bli bättre på att undvika det.
 
 
Det var nog mina små listor det! Ikväll ska jag kila iväg till vännerna för en nyårsmiddag och så småningom ett nyårsfirande. Efterätterna är i frysen och jag är redo! ;) 
 
Jag önskar er alla ett fantastiskt 2015!

Kommentera här: