Nu kör vi!

Hej hopp!
Dagarna springer iväg nu, i måndags hade jag min sista skoluppgift och igår hade jag också min sista lektion. I gymnasiet. Någonsin. GALET! Det känns ju så kul men ändå så tråkigt. Believe me, jag är otroligt taggad på sommar och ledighet och inget plugg, och jag är om möjligt ännu mer taggad på att förhoppningsvis börja läsa till läkare i höst, men just nu känner jag också en liten gnutta vemod. Snart är detta kapitel i mitt liv slut och även om det har varit otroligt jobbigt och svårt många gånger så har det ändå varit en väldigt rolig och lärorik period i mitt liv och jag kommer att sakna det. Det är nu man börjar titta tillbaka lite på de senaste tre åren och reflektera. Gjorde jag rätt val? Jag skulle svara ja. Det hade säkert varit minst lika bra att välja något helt annat inför gymnasiet men jag är ändå otroligt glad att jag valde det jag valde. Och inte nu, men snart, kommer jag att känna mig otroligt glad över att få lämna det bakom mig och göra något nytt. Jag tror nog att det år jag har framför mig nu kommer att vara ett av de mer spännande åren jag har haft hittills i mitt lilla liv och jag ser fram emot det något enormt!
 
Nog pratat nu, haha. Idag har vi egentligen fotbollsturnering på skolan men jag väljer att högaktligen strunta i det och stanna hemma istället. Delar av min släkt kommer nämligen hit på fredag inför min student, så det finns en hel del grejer att pyssla med här hemma. Här kommer en liten lista på min plan för dagen (obs, jag lär ju inte göra allt detta ;) )
 
· Städa huset (dvs. ALLT)
· Betala räkningarna
· Duscha och fixa sig inför morgondagens BAL (!!)
· Baka en tårtbotten
· Tvätta
· Städa ur tvättstugan från allt bråte som ligger där
· Stryka lite sängkläder
 
Kvällen ska jag dessutom spendera på backen med grillning, så jag har ca 6 timmar på mig nu då! (minus duschen, det känns ju lite fräschare att duscha efter grillningen kanske ;) )
 
I better get going!
 
Glad tjej i träningskläder och ett väldigt trött ansikte
 

Kommentera här: