Svar på fråga - Hårprodukter

 
 
Hej M! Tack för komplimangen, självklart ska jag berätta om det!
 
Jag blandar faktiskt ganska mycket mellan olika märken på schampoo, balsam o.s.v. och tar för det mesta bara det som redan finns i badrumskåpet, men detta är vad jag använder just nu.
 
 
Detta är alltså mitt schampoo, eller egentligen mammas schampoo som jag snor lite av, hehe. Men jag tycker att det är väldigt bra, håret känns väldigt rent efteråt och så luktar det gott;) Det är köpt hos frisören tror jag, jag brukar gå till en frisörsalong i Ålidhems centrum som jag tycker är superbra. Jag har gått dit i flera år och blir aldrig besviken. Dessutom är det nära skolan vilket är otroligt praktiskt!
 
Detta är det balsam jag använder. Jag har väldigt tjockt hår som lätt blir tovigt, men det här balsamet gör håret mycket lenare och följsammare utan att det känns för fettigt. Detta är också köpt hos frisören.
 
 
 
Ca 2 gånger i veckan brukar jag göra en hårinpackning istället för att använda balsam när jag duschar. Framför allt på vintern blir håret väldigt torrt och frissigt i den torra luften och då är det fantastiskt bra med hårinpackning. Jag håller alltid på att peta och tvinna mitt hår, men extra mycket när jag har använt hårinpackning. Det blir ju så lent och glansigt och fint! ;) Hårinpackningen från Wella är köpt på Coop medan den från Goldwell är från frisören. Jag tycker absolut att man kan känna en skillnad mellan de två, Goldwells är ju lite dyrare och det märks, håret känns mer naturligt lent än Wellas. Men det beror ju helt på hur mycket pengar man vill lägga ut och det är inte en så viktigt skillnad för mig ändå. Men att använda någon form av hårinpackning är ett hett tips från mig, speciellt nu under vintern. Det gör verkligen en stor skillnad att ta de extra minuterna i duschen till att göra det!
 
Denna är min räddare i nöden! Det är alltså min torrschampoo (tror att den kommer från Coop?) som jag främst brukar använda till min lugg. Själva håret brukar hålla ganska länge men just luggen blir lite stripig ganska snabbt. Man ska undvika att tvätta håret för mycket, då blir det inte fettigt lika fort, så jag brukar tvätta mitt hår ca 2 gånger i veckan. Det räcker bra, men inte för luggen, så då brukar jag ta lite torrschampoo på den vilket fungerar superbra. Den ser ju inte helt nytvättad ut men den blir mycket mindre stripig direkt. Och det går ju supersnabbt att bara spruta på lite på morgonen, vilket är viktigt då jag ofta inte har många lediga minuter då ;) Något lite negativt med denna är dock att det blir väldigt mycket puder över som hamnar i ansiktet. Det jag brukar göra då är att jag tar en sminkborste och borstar bort det direkt efter. 
 
Blev ju tvungen att ha en liten photoshoot också;) Ni vill nog inte veta hur många bilder jag tog innan jag lyckades få till något!
 
 
 
Jag tror att det är skuggorna som skapar de bruna nyanserna uppe på huvudet. Lyckades inte riktigt få till en vinkel som tog bort dem!
 
 

Kommentera här: