Inflyttad och klar

Hej hörrni! 
Nu har det hänt en hel del i livet, för nu har jag äntligen flyttat på riktigt! I lördags sov jag min första natt på tomtebo och på söndagen flyttade jag allt det sista, det vill säga kläder och så vidare, från haga. Så sedan i söndags har jag bott där på riktigt! Den första kvällen och natten kändes det väldigt ensamt och tungt, men redan i måndags kändes det mycket bättre, och även om det fortfarande är väldigt ovant och konstigt att alltid vara själv när man kommer hem, så börjar jag också komma i ordning lite grann och komma in i rutiner. Nu de här första dagarna är det förstås så himla mycket att göra att jag knappt alls har fått någon tid att bara vara, vilket jag nog ändå tycker är rätt skönt. Jag har haft fullt sjå med att packa upp det sista, laga mat och lagra upp matlådor samt försöka mig på lite gräsklippning. Det där sista gik inte så jättebra, jag fick inte igång gräsklipparen... hehe, så jag tänkte försöka fixa det senare i veckan. Det börjar också bli dags för lite städning, tvättning och strykning, och jag har fortfarande en milslång handlingslista på saker som behövs. Lite ljuslyktor, växter, dukar och så vidare... Samt ett duschhuvud! Jag är riktigt besviken på duschen om jag ska vara ärlig. Den verkade så bra men duschhuvudet är verkligen jättedåligt! Tur att det inte är en så dyr investering i alla fall. 
 
Hur som helst, det är lite rörigt just nu men nu känns det i alla fall skönt att komma igång på riktigt och ta tag i allt som har fått vänta ett tag. Och nu är det bara 3 jobbdagar kvar, och sedan har jag jobbat färdigt för i sommar! Att terminen sedan börjar på måndag är ju en annan sak, men det känns såå skönt att bli klar med jobbet. Jag har verkligen lärt mig hur mycket som helst, men även om det har varit väldigt roligt och inspirerande är det ändå jobbigt på ett annat sätt än plugg. Det är mer ansvar, vilket känns skönt att få lätta på lite grann nu när jag har en hel lägenhet att ansvara för också. Jag cashar ju in galet många vuxenpoäng nu, men snart får det räcka alltså!
 
Jag bjuder på en liten smygtitt på lägenheten. Jag tänkte nog göra en lite noggrannare fotografering när min soffa och mitt matbord har kommit, för nu är det ganska tomt och ödsligt i kök och vardagsrum...
 
Update: Ok, nervermind, den nya bildprogramsuppdateringen vill verkligen inte samarbeta med med och vägrar exportera några av mina bilder någon annanstans, så vi får strunta i det helt enkelt. Åh, iphoto som fungerade så bra, varför måste de ta bort det?
 

Kommentera här: