Barcelona

Äntligen har jag tagit mig i kragen och fixat detta inlägg!! Det blir långt ;)
 
En av de bästa sakerna med Barcelona enligt mig var den otroligt vackra naturen och arkitekturen. Vill ni besöka en otroligt fin stad är Barcelona rätt ställe. Denna bild är från parque de la Ciutadella, en park som vi bara råkade gå igenom på vår väg till hotellet från stan. Vattnet var så grönt, helt galet! Rent allmänt var det jättefint väder när vi var där också, varmt och soligt alla dagar. Lite blåsigt, men det var mest bara skönt enligt mig. 
 
Första dagen vi var där besökte vi en skola utanför Barcelona, i Sabadell. Där fick vi prata lite med eleverna som gick där och vi fick också veta lite mer om hur det är att gå i skola i Spanien. Väldigt lärorikt och intressant, och de allra flesta elever vi mötte var väldigt snälla och trevliga. Det gick förvånansvärt bra att prata spanska också. 
 
På La Rambla. Vi var dock mest inne i gränderna intill. Det fanns en hel del otroligt fina affärer som såg väldigt små ut utifrån men var i själva verket enorma. Jag och Amy gick nästan vilse i en av bokaffärerna haha.
 
Två av dagarna åkte vi turistbuss och tittade lite närmare på staden. Detta var från berget Mont Juic. Otroligt fin utsikt över staden! Man fattar inte riktigt hur stor den är när man bara hänger kring La Rambla, men den är verkligen mycket större än man hinner upptäcka på 5 dagar.
 
La sagrada familia. Vi satt i parken nedanför, åt lite glass i solen och lyssnade på redovisningar (man fick berätta om varsin sevärdhet), sjukt mysigt!
 
Hoppas att Amy tycker denna bild är ok (annars tar jag bort den!), men det var den enda bild jag hittade med människor i, haha. Så även om kvallan suger får den vara med!
 
Och lite sangría blev det såklart!
 
Lite shopping blev det ju också! Mest böcker, väskor och hårgrejer dock ;)
1 Amy:

skriven

Barcelona! <3333
Bilden går bra ;)

Kommentera här: