Nyårlista

5 bra saker med 2012:

* Alla härliga resor
Jag har haft turen att resa väldigt mycket det här året. Hela 4 resor till Göteborg har det blivit! Men jag har ju också hunnit med att vara i Frankrike, Stockholm och Hemavan under året, och alla resor har varit så otroligt bra, var och en på sitt eget sätt. Frankrike-resan särskilt. Jag har till och med turen att få fara dit nästa år igen om allt går som planerat, vilket känns jättekul.
 
* Norrbyskärskonfan
Det här skulle jag nog kalla mitt första riktiga jobb, när jag jobbade som ledare på Norrbyskär 2. Det var två minnesvärda veckor där jag verkligen fick utmanas på ett personligt och professionellt plan vilket var jättebra för mig. Och roligt såklart!
 
* Mina vänner/familj
Min familj och framför allt mina vänner har betytt väldigt mycket för mig, i år som alla andra år. Som ni säkert har märkt här på bloggen spenderar jag väldigt mycket tid med de och det har gjort att vi har kommit varandra väldigt nära. Det är ett kompisgäng som jag hoppas ska stanna kvar länge, länge hos mig.
 
* Nya upplevelser
Jag har fått uppleva väldigt mycket under 2012 vilket jag är väldigt tacksam över. Resor, egen utveckling och utmanade relationer är bara några upplevelser. Det har nog förändrat mig mer än jag tror. Detta är naturligtvis inte något som bara skett i år, men det kan vara bra att stanna upp ibland och vara lite tacksam över allt man får uppleva.
 
* Promenader
Jag tycker väldigt mycket om att gå på långa promenader. På somrarna och hösten brukar jag mest ströva omkring i skogen med hörlurarna i öronen, men nu på vintern blir det små avlägsna cykelvägar längs skogskanten istället. Jag är så glad att jag bor i en sådan fin miljö att jag kan göra detta, för det är verkligen något jag känner att jag mår bra av.
 
 
2 Mindre bra saker
 
* Sjukdom
Jag har tyvärr varit väldigt mycket sjuk och skadat under 2012. Jag har vrickat foten två gånger och dragits med långa förkylningar vilket har försvårat både plugg och träning för mig. Förhoppningsvis bär 2013 på mindre bakterier och virus!
 
* Press
Jag har som vanligt ribban alldeles för högt när det gäller det mesta. Det är bra på ett sätt eftersom det sporrar mig att verkligen jobba hårt, men jag måste öva på att vara nöjd även när allt inte är helt perfekt.
 
4 saker jag hoppas på inför 2013
 
* Jobb
Jag börjar känna pressen på att hitta någon typ av deltidsjobb nu. Särskilt eftersom jag vill göra så mycket saker som naturligtvis kostar pengar. Förhoppningsvis hittar jag ett sommarjobb i alla fall :)
 
* Att skolan går bra
Som jag nämnt tidigare är det väldigt viktigt för mig att jag gör mitt bästa i allt, vilket jag planerar att göra även detta år. Det är ju inte så mycket kvar av gymnasiet, hälften är ju redan gjort!
 
* Hitta glädjestunder
På vårarna brukar jag få väldigt mycket att göra, både roliga och tråkiga saker. Detta brukar dock bidra till att allt blir jobbigt när jag till slut blir trött och less. Jag hoppas att jag ska finna ro att hitta de små glädjestunderna i livet så att det blir lättare att faktiskt ha roligt i allt jag gör.
 
* Massa roligheter!
Ja, massa roligheter är redan inlpanerade vilket gör att jag ser fram emot det nya året med spänning! Resor, jobb och roliga saker ligger där och väntar på att jag ska hinna ifatt.
 
Ja, det var mina tankar kring nyår. Snart kommer lite bilder också. Men nu vill jag önska er alla ett riktigt Gott Nytt År! 

Kommentera här: