Hejsan svejsan!  Nu är det måndag kväll oc...

img_0559 (MMS)

Hejsan svejsan!  Nu är det måndag kväll och jag är på ridläger på Sörgården. Resan igår hem till Umeå gick jättebra och jag kände mig rätt så mycket fräschare efter en lång och ordentlig dusch än jag har gjort på länge.  Men i alla fall, den här måndagen har varit väldigt upp och ner. Vi anlände hit vid tio och jag träffade alla som ska vara här, bland annat Mikaela som har varit på både konfalägret och förra ridlägret, och då kändes allting väldigt bra.  Sedan åkte mamma hem och vi fick lite instruktioner och tilldelades hästar. Jag fick Priscilla och tyckte att det var ganska okej, men  Efter att ha haft henne i en hel dag vet jag inte längre. Hon testar mig hela tiden och försöker ständigt bita och sparka mig, och jag har inte lyckats inhysa någon respekt i henne än. Jag hoppas verkligen att jag får det snart, för annars lär det förstöra hela veckan tyvärr...  Jag har ändå lärt mig väldigt mycket idag, och utvidgat min hästkunskap, men tyvärr har jag också för första gången någonsin haft hemlängtan. Så det har helt klart varit upp och ner idag! Jag hoppas att det blir bättre imorgon i alla fall, men nu måste jag sova. Ha det bäst!<3

Kommentera här: