Hål, våfflor och saft-senap

Jaa, idag har varit en helt okej dag faktiskt, började med ett par vanliga lektioner, vi fick tillbaka NO-provet sedan innnan jul, och alla hade godkänt tror jag. Efter det hade jag 2h och 40 min hål. Jag och Emma for hem till henne först, men eftersom att Emma inte hade lika långt hål som jag så for hon tillbaka efter en liten stund. Jag gick då först och knackade på hos Isa (hon hade stannat hemma för att hon känt sig hängig, men enligt Marianne så kunde jag hälsa på ändå). Men hon öppnade inte, så jag gick till bibblan och tänkte att jag väl kunde sitta där en stund och läsa. Men då messade Isa och sa att jag kunde komma till henne, för nu hade hon vaknat.

Så jag skyndade tillbaka och var hos henne 1 h, och åt lite våfflor med glass, grädde, sylt och chokladsås (lägger in en bild också, fast då har vi redan ätit upp våfflorna :] ) samt efterätten popcorn och lite Oprah på TV. Efter det skyndade jag tillbaka till skolan och var med på en Engelska lektion och NO.

NOn var riktigt rolig! Vi fick ta olika vätskor och lägga i några droppar BTB eller en annan jag glömt namnet på. Vi kunde också testa med lackmuspapper. Vi testade bl.a med en blanding av senap, saft och vatten, som såg ut som kräks och luktade ungefär likadant. Just den blev orange, men luktade fortfarande illa.

Efter NO-lektionen fick jag skjuts till pianot och efter det har jag bara varit hemma och tagit det lugnt. Jag ska ju egentligen på ridning idag, men eftersom att det var teori och jag är otroligt trött, så skippade jag det idag...

Tänkte lägga in lite bilder på dagen också!


 
En uttråkad Palmy med en rolig min!


Våfflor passar mycket bra i hungriga magar!

Men nu får det räcka!

Kram!

Kommentera här: