Lussning och Tävling

Jaaa, jag kanske ska börja med att berätta lite från igår. Lucia hela dagen, trött och en helt förstörd hals. Men kul var det. I alla fall tills eftermiddagen. Vi hade två lussningar på morgonen och de gick bara bra. Sedan hade vi NO-prov och det gick ganska bra. Jag hann inte skriva färdigt och blyertsen tog slut, men annars så...

Lussningen på eftermiddagen däremot... Vi skulle vara där kvart i ett, men vi stod och väntade på bussen vid TC till tio i ett. Den var jättesen för att det var så dåliga vägar. När vi väl kom fram visste vi inte vart vi skulle gå, så pappa fick komma och hjälpa oss (han jobbar där) När vi väl hittade fram var klockan 20-25 över och vi skulle börja halv... Och sedan när jag tog ut lucialinnet var det en stor smutsfläck där fram, så jag fick låna Isas, för hon var inte med (tack för lånet! (A) ), men den var typ en dm för kort överallt. Dessutopm hade jag svarta sockar så jag fick låna Emmas som hon haft tidigare och hennes skor är inte så vattentäta så de var dyngsura. När vi väl började, så fick vi stå på en pytteliten scen och alla höll på att elda upp varandra med ljusen. Och det fanns inga mickar så de som skulle sjunga solo hördes inte alls. Så det där gick ju inte så bra....

Tävlingen idag gick väl ändå helt okej, sett till att det var min första tävling. Jag fick gå upp typ halv sex, men jag var inte alls trött! Inte likt mig... Sedan hämtade vi upp Maria (min tränare, vi skulle skjutsa henne också) och for iväg. Jag sov ingenting i bilen, brukar inte kunna det, men då kände jag mig väldigt trött.  När vi kom fram så värmde jag upp lite på golv, tog på mig skridskorna och värmde upp på is, fick håret och sminket fixat och åkte. Jag var fyra, perfekt tycker jag. Man är inte först men ändå bland de första. Åket gick... sådär. Början gick inte alls, istället för att göra en treavändning, piruett, treavals och flip-ögel gjorde jag salchow, treavals, piruett och sedan ramlade jag på flipp-ögeln också... Sedan jag det ganska bra förutom att jag inte landade en salchow-oiler-flipp och sköt undan luggen medan jag funderade på vart jag skulle åka (hade glömt programmet). Resten av tiden flummade jag mest runt medan jag väntade på prisutdelningen, och när den var över (jag blev oplacerad 8) for vi hem igen. Väldigt roligt, längtar till nästa tävling!

Har dock känt mig väldigt dålig idag, fysiskt. Kände det inte så mkt när vi var på tävling, men när jag kom hem blev det mycket värre. Har jättemycket snuva, ont i halsen och allmänt hängig. Funderar på att stanna hemma från skolan i alla fall på måndag, har ingen som helst lust att göra favorit i repris och bli sjuk över jul.... Men vi får väl se hur det blir. Jag kan ju alltid hoppas på ett mirakel och så är det över i morgon?

Men men, nu ska jag ta och göra något annat, vi får se vad det blir!

Kramix!

1 Emma:

skriven

Det är braa Palmyyyy, långa fina inlägg! :D (A)

Du åkte jättefint :)

Och du får inte bli sjuk!! :(

2 Isafisa:

skriven

Herregud palmy, jag tror du just slagit världsrekord i långt inlägg ;o

Du, jag ska säga dig att det gick HUR bra som helst, jag lovar!!!

Minst lika bra som för mig och det var min typ 1000 tävling och din första........... ;p du är bäst =)

hmpf, kan inte jag få den där förkyldningen istället? har två prov som väntar och jag ser inte fram emot det..... dessutom är skolan tråkig utan dig :(

Jag vet, vi kan båda stanna hemma, och vara kompissjuka? (a)

hihi

3 Isafisa:

skriven

ps. du åkte jättefint och jättefint och jättebra och jag är stolt över dig min son (a) ds.

4 Emma:

skriven

Nädu isa, båda får inte bli sjuka, då får jag ju värsta dissen! Iförsig finns ju Lyuba och Linda, men ändå (A)

Kommentera här: